Teatrul Odeon vă propune spre vizionare în această stagiune producţia UNATC:
EQUUS
de Peter Shaffer
traducerea: Alina Nelega
regia: Geanina Hergheligiu
scenografia: Victor Diaconu, muzica originală: Valentin Luca, coregrafia: Alina Lazăr, light-design: Radu Barbu
cu: Cătălin Jugravu, Florian Mihai Niţu, Vladimir Albu, Ioana Chiţu, Ecaterina Bunduc, Dragoş Olaru, Andrada Fuscaş, Ana Maria Turcu, Alina Lazăr, Ema Constantin, Răzvan Stoian/ Andrei Iancu, Diana Bejan, Delia Marian
durata spectacolului 1h 30
regia: Geanina Hergheligiu
scenografia: Victor Diaconu, muzica originală: Valentin Luca, coregrafia: Alina Lazăr, light-design: Radu Barbu
cu: Cătălin Jugravu, Florian Mihai Niţu, Vladimir Albu, Ioana Chiţu, Ecaterina Bunduc, Dragoş Olaru, Andrada Fuscaş, Ana Maria Turcu, Alina Lazăr, Ema Constantin, Răzvan Stoian/ Andrei Iancu, Diana Bejan, Delia Marian
durata spectacolului 1h 30
preţul biletelor: 21,20 lei, 12,72 lei
Primele reprezentaţii: 11 şi 13 octombrie, ora 19.30, Sala Studio
„Acum vreo doi ani, într-un sfârşit de săptămână, mergeam cu maşina pe
un drum de ţară, însoţit de un prieten. Am depăşit un grajd şi,
dintr-odată, el şi-a amintit de un delict neobişnuit, de care auzise de
curând, la o cină în Londra. Ştia doar un detaliu - oribil - şi toată
povestea a ţinut mai puţin de un minut, dar a trezit în mine o
fascinaţie intensă.
Actul fusese comis cu câţiva ani mai înainte de către un tânăr cu mari
probleme. A şocat profund corpul local de magistraţi si in cele din
urmă, nu s-a putut găsi nici o explicaţie raţională. Peste câteva luni,
prietenul meu a murit. N-am putut să verific cele spuse de el sau să
aflu detalii.
Nu-mi dăduse nici nume, nici loc, nici timp. Nici nu cred că le ştia.
Tot ce aveam era relatarea acestui fapt divers oribil şi sentimentul pe
care-l stârnise în mine. Ştiam precis că vreau să-l interpretez într-un
mod foarte personal. Trebuia să creez o lume imaginară în care fapta
putea fi înţeleasă.”
Peter Shaffer, 1973
Alan Strang, un adolescent de 17 ani, orbeşte 6 cai într-o noapte, cu o
scoabă de curăţat copite, într-un hipodrom de lângă Winchester. Fapta
lui Alan este de o cruzime nemaipomenită. Unul dintre judecători, Hester
Salomon, este profund impresionată de situaţia băiatului şi intuieşte
existenţa unor cauze adânci. Îl duce aşadar la prietenul ei, Martin
Dysart, medic psihiatru la spitalul din Rokesby. Acesta este singura
persoană către care Alan se deschide. Fragil, vulnerabil, chinuit şi
“mai ciudat”, Alan găseşte în Martin Dysart partenerul de drum, care
coboară cu el în “adâncuri”, în lumea “Equus”.
Între Martin Dysart şi Alan Strang are loc una din acele întâlniri
“esenţiale”, care schimbă destine. Martin este în perioada “anilor de
maestru”, Alan este la vârsta primului “păcat”.
Spectacolul nostru, Equus, rezultatul unui efort intens si a unor luni
de căutări, îşi propune să reveleze fragila şi fascinanta lume
interioară a lui Alan Strang şi să invite publicul să-l însoţească pe
psihiatrul Martin Dysart pe drumul întâlnirii cu “De ce-urile”
fundamentale, generate de incursiunea profundă a acesteia.
Geanina Hergheligiu
Extrase de presă
„Punerea în scenă a piesei Equus de
Peter Shaffer (pentru care autorul ei a primit premiul Tony în anul
1975), reprezintă debutul regizoarei Geanina Hergheligiu. Spectacolul a
făcut parte din competiţia pentru regie în Gala Absolvenţilor
UNATC, Cătălin Jugravu câştigând, pentru rolul lui Alan Strang, Premiul
pentru cel mai bun interpret într-un spectacol de regie.
Mijloacele regizorale rafinate elaborate de Geanina Hergheligiu,
atenţia profundă acordată coerenţei şi funcţiei specifice a elementelor
spectacolului, de la modul în care actorii se întâlnesc cu personajele
interpretate, până la coregrafie, muzică şi scenografie, fac din Equus un
spectacol care merită să îşi găsească locul într-un teatru din care să
îşi propage mesajul către publicul ţintă cât mai numeros.”
Gina Şerbănescu, Art Act Magazine, iulie 2013
„Prin Equus, regizoarea Geanina Hergheligiu se dovedeşte a fi o
apariţie surprinzător de coerentă şi consistentă pentru un debut. Un alt
mare atu al montării este distribuţia excepţională, cu actori neobosiţi
care cresc în tensiune dramatică pe măsură ce spectacolul
curge. Florian Mihai Niţu îl construieşte pe Martin Dysart pătrunzându-i
chiar şi sensurile mai puţin explicite, fără a-l face nici simpatic,
nici respingător pe psihiatrul ale cărui certitudini s-au
demolat. (...) O prezenţă care merită o consemnare specială este cea a
lui Cătălin Jugravu. E imposibil, ca spectator, să nu te laşi acaparat
şi copleşit de forţa magnetică a unui actor atât de tânăr. Totodată
fragil, aflat în continuă fragmentare, dar având şi inflexiunile unui
mistic posedat de viziune, Jugravu comunică la fel de mult când tace;
expresivitatea sa corporală o egalează fără îndoială pe cea verbală.”
Beatrice Lăpădat, LiterNet.ro, iunie 2012
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu